آموزش شنای کرال سینه

آموزش شنای کرال سینه

آموزش شنای کرال سینه

شنای کرال سینه یکی از سبک های شنا است که برای ایجاد قدرت و سرعت در آب استفاده می شود. شنای کرال سینه به این دلیل نامیده می شود که در آن شناگر به صورت افقی روی آب حرکت می کند و دست و پای خود را به صورت مشابه حرکت کردن دست و پای یک خرچنگ در آب حرکت می دهد. شنای کرال سینه با استفاده از تکنیک های دست کرال سینه، پای کرال سینه و هواگیری دست کرال سینه انجام می شود.

اما چطور می توان شنای کرال سینه را یاد گرفت؟

پاسخ این است که با تمرین و تکرار، مهارت خود را در شنای کرال سینه افزایش دهید. برای آموزش شنای کرال سینه، شما باید قدم های زیر را طی کنید:

• قبل از هر چیز، باید به یک استخر کم عمق یا یک منطقه امن در ساحل بروید. همیشه یک همراه یا نگهبان ساحل داشته باشید.

• سپس باید وارد آب شوید و به عمق قامت خود بروید. سعی کنید با آب ارتباط برقرار کنید و با آب بازی کنید. لمس کردن، پرتاب کردن، پشتک زدن و دست زدن به آب می تواند به شما حس خوبی بدهد.

• سپس باید به صورت افقی روی آب دراز بکشید و نفس عمیق بکشید. سپس خود را به جلو حرکت دهید و سر و گردن خود را رو به جلو نگه دارید. پای خود را در حالت خمیده نگه دارید و دست های خود را جلوی صورت قرار دهید. این حالت را حالت “آغاز” می گویند.

• سپس باید با استفاده از دست و پای خود، خود را در حالت “آغاز” نگه دارید. با حرکت دادن دست و پای خود به صورت دست و پای کرال سینه، خود را به جلو حرکت دهید. برای این کار، شما باید دست و پای خود را به صورت معرفی شده در مقالات قبل حرکت دهید.

• سپس باید با استفاده از نفس خود، خود را در حالت “آغاز” نگه دارید. با تنظیم نفس خود به صورت هواگیری دست کرال سینه، مانع از ورود آب به بینی و دهان شوید. برای این کار، شما باید نفس خود را به صورت معرفی شده در مقاله قبل تنظیم کنید.

• سپس باید تلاش کنید تا حالت “آغاز” را بدون استفاده از پای خود حفظ کنید. با نگه داشتن هوای کافی در شکم و قفسه سینه، مانع از فرو رفتن بدن شوید. با نگه داشتن سر و گردن خود رو به جلو، مانع از ورود آب به بینی و دهان شوید. با حرکت دادن دست خود به صورت دست کرال سینه، خود را به جلو حرکت دهید. با تنظیم نفس خود به صورت هواگیری دست کرال سینه، مانع از ورود آب به گوش ها شوید. سعی کنید به آرامی و با اعتماد به نفس شنا کنید.

• در نهایت، باید به تدریج عمق و مدت زمان شنای کرال سینه را افزایش دهید. شروع کنید با چند متر، سپس چند ده متر، سپس چند صد متر. شروع کنید با آب کم عمق، سپس آب متوسط عمق، سپس آب عمیق. هر مرحله را با احساس راحتی و امنیت انجام دهید.

شنای کرال سینه یک سبک شنا است که برای ایجاد قدرت و سرعت در آب استفاده می شود. شنای کرال سینه با استفاده از تکنیک های دست کرال سینه، پای کرال سینه و هواگیری دست کرال سینه انجام می شود. شنای کرال سینه می تواند به شما کمک کند تا با آب آشنا شوید، قدرت خود را در آب یاد بگیرید، سرعت خود را در آب افزایش دهید و برای شنای بعدی آماده شوید. پس برای خود و عزیزانتان، شنای کرال سینه را یاد بگیرید و از آب لذت ببرید.‍♂️

این مقاله به پایان رسید. امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید و مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید یا نظری دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر مقاله را دوست داشتید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از شما.

لازم به ذکر است باثبت نام در دوره های آموزش شنای ما تمامی تکنیک های شنا از مبتدی تا پیشرفته در سنین مختلف در خانه شنای ایران به شما آموزش داده خواهد شد.

بیژن پیریائی
ارسال دیدگاه