آموزش دست کرال سینه و هواگیری

آموزش دست کرال سینه و هواگیری

دست کرال سینه یکی از تکنیک های شنا است که برای ایجاد قدرت و سرعت در آب استفاده می شود. دست کرال سینه به این دلیل نامیده می شود که در آن دست ها به صورت مشابه حرکت کردن دست های یک خرچنگ در آب حرکت می کنند. دست کرال سینه با انواع مختلفی از پاها و سبک های شنا سازگار است، اما بیشتر با پای کرال سینه و شنای کرال سینه هماهنگ است.

اما چطور می توان دست کرال سینه را یاد گرفت؟

پاسخ این است که با تمرین و تکرار، مهارت خود را در دست کرال سینه افزایش دهید. برای این کار، شما باید قدم های زیر را طی کنید:

• قبل از هر چیز، باید به یک استخر کم عمق یا یک منطقه امن در ساحل بروید. همیشه یک همراه یا نگهبان ساحل داشته باشید.

• سپس باید وارد آب شوید و به عمق قامت خود بروید. سعی کنید با آب ارتباط برقرار کنید و با آب بازی کنید. لمس کردن، پرتاب کردن، پشتک زدن و دست زدن به آب می تواند به شما حس خوبی بدهد.

• سپس باید به صورت عمودی در آب ایستاده و نفس عمیق بکشید. سپس به آرامی خود را به عقب بلند کنید و سر و گردن خود را رو به بالا نگه دارید. پای خود را در حالت خمیده نگه دارید و دست های خود را جلوی صورت قرار دهید. این حالت را حالت “آمادگی” می گویند.

• سپس باید با استفاده از دست خود، خود را در حالت “آمادگی” نگه دارید. با حرکت دادن دست خود به صورت دست کرال سینه، مانع از فرو رفتن پایین شوید. برای این کار، شما باید دست خود را به صورت زیر حرکت دهید:

• دست راست خود را به جلو و به پایین ببرید.

• دست راست خود را به عقب و به بالا ببرید.

• دست چپ خود را به جلو و به پایین ببرید.

• دست چپ خود را به عقب و به بالا ببرید.

• این حرکات را به صورت متناوب و مداوم تکرار کنید.

• سپس باید با استفاده از نفس خود، خود را در حالت “آمادگی” نگه دارید. با تنظیم نفس خود به صورت هواگیری، مانع از ورود آب به بینی و دهان شوید. برای این کار، شما باید نفس خود را به صورت زیر تنظیم کنید:

• وقتی دست راست خود را به جلو و به پایین می ببرید، از زیر بینی خود نفس بگیرید.

• وقتی دست راست خود را به عقب و به بالا می ببرید، از دهان خود نفس بدهید.

• وقتی دست چپ خود را به جلو و به پایین می ببرید، از زیر بینی خود نفس بگیرید.

• وقتی دست چپ خود را به عقب و به بالا می ببرید، از دهان خود نفس بدهید.

• این حرکات را به صورت متناوب و مداوم تکرار کنید.

• سپس باید تلاش کنید تا حالت “آمادگی” را بدون استفاده از پای خود حفظ کنید. با نگه داشتن هوای کافی در شکم و قفسه سینه، مانع از فرو رفتن بدن شوید. با نگه داشتن سر و گردن خود رو به بالا، مانع از ورود آب به بینی و دهان شوید. با حرکت دادن دست خود به صورت دست کرال سینه، مانع از فرو رفتن پایین شوید. با تنظیم نفس خود به صورت هواگیری، مانع از ورود آب به گوش ها شوید. سعی کنید به آرامی و با اعتماد به نفس شناور بمانید.

• در نهایت، باید به تدریج عمق و مدت زمان دست کرال سینه و هواگیری آن را افزایش دهید. شروع کنید با چند ثانیه، سپس چند دقیقه، سپس چند بار در روز. شروع کنید با آب کم عمق، سپس آب متوسط عمق، سپس آب عمیق. هر مرحله را با احساس راحتی و امنیت انجام دهید.

دست کرال سینه یک تکنیک شنا است که برای ایجاد قدرت و سرعت در آب استفاده می شود. دست کرال سینه با انواع مختلفی از پاها و سبک های شنا سازگار است، اما بیشتر با پای کرال سینه و شنای کرال سینه هماهنگ است. دست کرال سینه می تواند به شما کمک کند تا با آب آشنا شوید، قدرت خود را در آب یاد بگیرید، سرعت خود را در آب افزایش دهید و برای شنای بعدی آماده شوید. پس برای خود و عزیزانتان، دست کرال سینه و هواگیری آن را یاد بگیرید و از آب لذت ببرید.‍

این مقاله به پایان رسید. امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید و مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید یا نظری دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر مقاله را دوست داشتید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با تشکر از شما

 

 

کلیدواژه : آموزش شنا
بیژن پیریائی
ارسال دیدگاه